Samsung Galaxy S10 Long Term Review

Oprettelsesdato: 26 April 2021
Opdateringsdato: 21 April 2024
Anonim
Should you still buy the Samsung S10? A VERY Long Term Review!
Video.: Should you still buy the Samsung S10? A VERY Long Term Review!

Indhold

"Skal jeg opgradere til Galaxy S10?" Det er spørgsmålet, venner og familie har spurgt mig i løbet af min måned med at teste Samsung Galaxy S10 på Verizon. Svaret er klart, måske. Samsung Galaxy S10 er en af ​​de bedste telefoner, du kan købe, men det er ikke en telefon, som de fleste shoppere skal hoppe til fra Galaxy S9.

Samsungs store forandringer betaler sig med en smuk skærm med et køligt hulstød til den forreste kamera og en fingeraftrykslæser indbygget under Infinity O-skærmen. Bagkameraet pakker i en ultra vidvinkel indstilling og en zoom, så du aldrig går glip af et skud, og Galaxy S10 tager smukke billeder af stort set alt du peger på fra børn og kæledyr til biler og landskaber. Batteriets levetid er imponerende, og du kan forstærke det nemt med trådløs opladning og hurtig opladning. Samsung indeholder endda et køligt omvendt trådløst opladningssystem, som du kan bruge til at oplade andre ting trådløst.

Der er meget at elske om Galaxy S10, og hvis du kommer fra en Galaxy S7 eller ældre, er dette en opgradering, hvor du vil se og føle forskellene, hver gang du bruger din telefon. Det er mere overkommeligt end Galaxy S10 +, og det giver nok opgraderinger, som for strømbrugere er en bedre mulighed end Galaxy S10e.

Samsung Galaxy S10 er en fantastisk telefon, men skal du opgradere?

Galaxy S10 tjener a Må være Mobile Editor's Choice Award for at levere en stor oplevelse med meningsfulde funktioner i et marked fyldt med nyhedsfunktioner.

Bundlinie: Hvis du vil have en af ​​de bedste Android-telefoner, du kan købe uden at bryde banken, er Galaxy S10 et godt køb, men du bør absolut sammenligne den med Galaxy S10e, før du vælger en telefon.

Hvem skal opgradere? Hvis du har ejet din telefon i mere end to år, er det nemt, "Ja, du skal opgradere." Mens der er andre fantastiske Android-telefoner, kontrollerer Galaxy S10 alle de rigtige bokse. Det er sværere at sige, at du skal skifte fra iPhone, som er lige så god som Galaxy S10, er bare noget, jeg ikke er klar til at gøre, men det er bedre end Galaxy S8 +, som jeg bærer, samt en iPhone.

Hvor kan man købe Galaxy S10: Du kan købe Galaxy S10 nu fra Samsung, Amazon, Walmart, Best Buy, eBay og direkte fra Verizon, AT & T, Sprint, T-Mobile, US Cellular og Xfinity Mobile. Samsung Galaxy S10 er $ 899 til 128 GB lagerplads, og du kan få 512 GB lagerplads for $ 250 mere. Der er mange Galaxy S10 tilbud, som du kan gå med basemodellen og få et MicroSD-kort til mere opbevaring.

Hvad du vil elske Beautiful Infinity-O displayGreat Kamera-system med 3 linserGod batterilevetid og PowerShare Trådløs opladningGreat ydeevne og designWhat needs WorkFacial Recognition er ikke så god som iPhone4.6

Galaxy S10 Infinity-O Display

Infinity-O displayet er smukt og meget lyst.

Samsung hopper på hakket, som du ser på iPhone og mange andre Android-enheder til fordel for hulstemplet, hvilket er et lille udsnit i øverste højre hjørne, hvor Samsung placerer det forreste kamera.

Dette er ret bogstaveligt et hul i skærmen, og jeg var bekymret over, at det ville komme i vejen for at spille spil eller læse i telefonen. Efter at have boet med hullet i en måned, er det falmet ud af mit hjerte, når jeg afhenter telefonen, ligesom en hak på iPhone XS Max. Ja, det er der, og jeg bemærker det lejlighedsvis, men det er ikke distraherende, og jeg har ikke fundet en app hvor det bryder telefonoplevelsen. Når du er på startskærmen eller din låseskærm Samsungs tapetindstillinger skjuler hullet med smarte designs.

Hulstemplet kommer ikke i vejen for den smukke skærm.

Skærmen selv er fantastisk. Samsung slår det ud af parken med Infinity-O displayet. Det er utrolig lyst, farverne ser fantastiske ud, og det er en glæde at bruge. Uanset om du læser, spil eller strøm, er Galaxy S10-displayet så tæt på perfekt som jeg har set på en Android-telefon. DisplayMate er et testfirma, der sammenligner præstationen af ​​smartphone-skærme med super avancerede maskiner og fandt ud af, at dette er den mest farvekorrekte smartphone-skærm nogensinde, og de gav den den overordnede højeste klasse af A +.

Hvis du opgraderer fra Galaxy S7 eller ældre, vil du helt sikkert lægge mærke til disse skærmforbedringer, og jeg fandt mig selv gravitating til skærmen fra Galaxy S8 +.

Galaxy S10 kamera

Tre kameraer tilbyder en række muligheder for dine billeder.

Den brede vinkel Galaxy S10 kamera option er min favorit del af denne fantastiske kamera opsætning. Med et tryk kan du fordoble, hvad S10 kameraet ser i rammen. Dette giver fantastiske billeder i trange rum og imponerende landskaber med fantastisk omfang.

De bageste kameraer på Galaxy S10 inkluderer en vidvinkel indstilling, en normal indstilling og en zoom indstilling. Alt er gjort optisk, så du ikke mister billedkvalitet, når du skifter mellem disse tilstande.

Jeg er imponeret over billedkvaliteten af ​​Galaxy S10s bagkameraopsætning i dagslys, indendørs og i svagt lys. Systemet fungerer godt og vil gøre et godt stykke arbejde med at fange vigtige øjeblikke i dit liv. Dette er kameraet, du altid har på dig. Hvis du bruger en Galaxy S7 eller en ældre telefon til at tage billeder af dine børn eller ture, er det en opgradering, du vil elske i dag og om 10 år, når du ser tilbage på billederne.

Samsung indeholder en Scene Optimizer, der automatisk kan ændre kameraets effekter for at tage det bedste billede uden at du behøver at tilpasse noget. Der er også en række tilstande, herunder Live Focus, som giver dig mulighed for at sløre baggrunden for fantastiske portrætbilleder, langsom bevægelse, super slow motion og en madtilstand. Dette er en fuldt udstyret kamera app. Videokvaliteten er også i topklasse med 4K indstillinger og evnen til at bruge samme vidvinkel eller zoom visning. Hvis du ikke behøver at zoome, kan du bruge en virkelig fantastisk Steady Shot-funktion, der udglatter din video til håndskakning og bevægelse.

Det fremadvendte kamera er godt, og det bruger software til at skabe slørede baggrundsstilbilleder. Det er ikke så godt som Galaxy S10 +, som bruger en bedre kameraopsætning til at gøre dybdebehandlingen, men det er OK. Du kan også bruge front-vendt kamera til AR Emoji, som lader dig styre en tilpasset emoji eller pre-built emojis til sjove billeder og videoer.

Google Pixel 3 tilbyder stadig det bedste smartphone kamera, men den samlede oplevelse på Samsung er bedre. IPhone XS kameraet er ikke slouch og tilbyder et mere naturligt udseende billede.

Galaxy S10 batterilevetid

Galaxy S10 batterilevetid er fantastisk, får mig igennem de travleste dage uden at skulle genoplade. Når jeg har brug for mere strøm, gør den hurtige opladning det nemt at hurtigt fylde S10 før du går ud for natten eller kommer tilbage til arbejde.

Du får også trådløs opladning, hvilket er super praktisk til opladning af telefonen om natten eller ved dit skrivebord. Det er ikke så hurtigt som at tilslutte, men det er min foretrukne måde at oplade en telefon på.

Du kan oplade andre enheder med PowerShare på Galaxy S10.

En ting Galaxy S10 gør, at de fleste andre telefoner på markedet ikke kan oplades andre enheder trådløst. PowerShare er en funktion, som du kan tænde i indstillingerne for trådløs opladning af en anden enhed med Galaxy S10. Dette betyder at du kan oplade en Galaxy Watch, Galaxy Buds, din venns AirPods eller endda en anden telefon med Galaxy S10. Det er en fantastisk funktion, og noget flere telefoner skal tilføjes.

Galaxy S10 Performance

Samsung Galaxy S10 ydeevne er øverst i klassen takket være de nyeste processorer og 8 GB RAM. Den mindre S10 har den samme effekt som den større Galaxy S10 +, så der er ingen grund til at opgradere til mere fart.

Du vil ikke se eller føle slowdowns, når du hopper fra app til app og lancerer nye apps. Kameraappen åbnes hurtigt og er klar til at gå hurtigt, så du vil ikke gå glip af et skud, og skift mellem apps er glat.Takket være masser af RAM kan du nemt hoppe tilbage til en app, som du ikke har brugt i et stykke tid, og det er klar til at gå uden forfriskning.

Jeg testede ud Asfalt 9 og Fortnite på Galaxy S10, og det løb både nemt med flotte mobile grafik og selv i længere sessioner begyndte telefonen ikke at forsvinde eller blive varm.

Opkaldskvaliteten er fremragende. Opkald til et andet Verizon nummer lød så godt som FaceTime Audio gør på min iPhone, og opkald til AT & T lyder godt, men ikke så godt. 4G LTE-hastighederne var på niveau med alle mine andre enheder. Husk dette vil variere baseret på din dækning og placering. Dette er ikke 5G-modellen, så jeg kan ikke teste disse hastigheder.

Lydkvaliteten er god, jeg kan nemt fylde mit kontor med Spotify og levere mere end nok lydstyrke til at dele en YouTube-video med en ven.

Galaxy S10 Design

Galaxy S10 er nem at bruge med den ene hånd.

Samsung S10 er den perfekte størrelse for mange købere. Mens S10 + kræver en strækning for at nå skærmens kanter, kan jeg nemt holde S10 i den ene hånd og bruge mange af mine yndlingsapps uden konstant at justere mit greb.

I år lægger Samsung en fingeraftrykskanner under skærmen. Denne ultralyd fingeraftrykslæser er meget god. Jeg var nødt til at træne det igen, efter at jeg løb ind i nogle problemer. Når jeg gjorde det, tog hastigheden og pålideligheden op. Jeg savner stadig lejlighedsvis hvor jeg skal lægge min finger eller hvor svært at trykke på, men efter en måneds brug bliver den anden natur. Der er en ansigtsgenkendelse, men den er ikke så pålidelig som Face ID på iPhone, så jeg bruger hovedsagelig fingeraftrykslæser.

Under-screen-fingeraftrykslæser er en cool funktion.

Du får en 3,5 mm hovedtelefonstik og en USB C-forbindelse på bunden af ​​telefonen. Samsung indeholder en strømknap, volumenknapper og en dedikeret Bixby-knap. Telefonen er robust med et godt stykke, men det er ikke tungt.

Galaxy S10 Software og Apps

Galaxy S10 kører Android 9.0 Pie med Samsung One UI skin på toppen. Dette er en hud på toppen af ​​Android, der er designet til at gøre telefonen lettere fra placering af gestus og hyppige handlinger til en enkelt brug for at overflade de rigtige meddelelser og bringe rutiner og nyttige funktioner til forkant.

Jeg kan godt lide det nye udseende, selvom det er en subjektiv del af telefonen. Hvis du ikke kan lide det overordnede udseende, kan du installere et Galaxy S10-tema, men du skal lære at bruge Samsung på Android. Det er bedre end de ældre måder Samsung ændrede Android, og jeg kan godt lide udseendet af denne moderne Samsung tage på Android's øverste lag.

Den nye Samsung One UI er en flot hud til Android.

Ud over Google Pay får du den overlegne Samsung Pay på S10. Dette er en praktisk pung, der holder dine kredit- og debetkort samt andre digitale genstande. Mens Google Pay og Apple Pay er begrænset til maskiner med et tryk for at betale funktion, fungerer Samsung Pay på næsten enhver kreditkortlæser derude.

Der er nogle forudinstallerede Android-apps, som varierer fra luftfartsselskab til transportør. Disse er for det meste spil, og du kan nemt afinstallere noget, som du ikke vil have.

Whatapp er en af ​​de met populære meaging-app for millioner af brugere i dag. elvom det generelt har været pålideligt i årevi nu, kan det fra tid til anden lide hikke. Hvi Whatapp...

Når en avanceret martphone om Google Pixel 3 pludelig ikke oplade, er det et tegn på enten et alvorligt firmware- eller hardwareproblem. Opladningproblemer er blandt de met rapporterede prob...