Mevo Camera Review: Stream Live til Facebook eller YouTube Som en Pro

Oprettelsesdato: 1 Januar 2021
Opdateringsdato: 28 Marts 2024
Anonim
Best CAMERAS for LIVE Streaming on Facebook Live, YouTube Live and Twitch
Video.: Best CAMERAS for LIVE Streaming on Facebook Live, YouTube Live and Twitch

Indhold

Facebook Live Streaming med Mevo Camera lover professionelle kvalitetsstrømme med flere kameravinkler fra et enkelt kamera og en iPhone, Android enhed eller iPad. Brugere forbinder kameraet med deres telefon eller tablet og går live på Facebook Live. De kan strømme, hvad der ligner en multikamera shoot med hurtig skifte mellem skud og overgange. Det håndterer endda YouTube Live streaming og siden Livestream.com laver kameraet, fungerer det også med deres streaming video service. Leverer kameraet det, det lover? Vi fortæller dig i denne anmeldelse af denne enkle, kompakte live streaming-kamera.

Mevo Kamera: Design

Mevo-kameraet sidder kun 2,5 tommer højt og måler 2 tommer i diameter. Det runde kamera vejer kun 4,6 ounce, hvilket gør det til et utrolig kompakt kamera. Den leveres med en mikro-USB 2.0-port til opladning og til tilslutning af en ekstern mikrofon. Der er en micro-SD-kortspor, hvor streamede videoer bliver gemt til senere brug. Kameraet leveres med et 16GB Sandisk-kort.

Kameralinsen tilbyder en f2.8 linse med bredt synsfelt (op til 150 grader), der også skal tilbyde anstændigt lavt lys ydeevne.På trods af den hurtige linse kæmper kameraet under svagt lys. Mange brugere i Facebook-støttegruppen klager over kornet videokvalitet, mens de strømmer i mørke steder som koncertsale eller kirker uden lys omgivende belysning.

Kameraet bruger en Sony 4K Sensor og har en 12,4 MP billedoptagelsesstørrelse. Det optager i 16: 9 billedforhold og strømme ved 30fps. Mens den har en 4K billedsensor, vil den kun optage eller streame i 720p, fordi kameraet er designet til at zoome ind i dele af scenen, så brugeren kan få flere skud. Zoomning virker ikke i 4K opløsning, da fuldskærmsføleren er 4K. Jeg ønsker at det ville strømme i 1080p. Dette ville begrænse, hvor langt brugeren kunne zoome, men det er en mulighed, jeg ville gerne give op for en højere kvalitetsstrøm. Nogle tjenester giver kun brugeren strømmen i 720p, så jeg kan se, hvorfor Livestream begrænser kameraet og appen på denne måde.

På toppen af ​​Mevo-kameraet er der en enkelt kontrol knap og en 24-farve LED-lysring, der viser brugerens kameraets status. På bagsiden af ​​kameraet ses to ikoner, en til Wi-Fi-forbindelse og en til batteristatus.

• Hvid Lys Spinning - viser, at kameraets strøm er tændt, og det starter op.
  • Blåt lys pulserer på bagsiden over Wi-Fi-ikon - Kameraets Wi-Fi Hotspot-tilstand er tændt og klar til brugeren at forbinde deres telefon eller tablet.
  • Solid Grøn over batteri ikonet - betyder at 1200mAh-batteriet indeholder mere end 25% af en afgift (ca. 15 minutter eller mere).
  • Blåt lys ændres fra Spinning til Solid på forkant - betyder telefon eller bord, der er tilsluttet kameraet i Hotspot-tilstand, klar til streaming over LTE.
  • Solid Grøn over Wi-Fi-ikon - kamera tilsluttet Wi-Fi-signalet i lokalet.
  • Spinning Blåt Lys Skifter til Solid Blue på Forkanten - kamera og telefon begge tilsluttet via Wi-Fi i rummet.
  • Spinning rødt lys - betyder at appen på telefonen eller tabletter etablerer en forbindelse til live streaming-tjenesten (YouTube, Facebook, Livestream osv.).
  • Rødt lys blinker - strømmen stopper og video gemmes til micro-SD-kort, hvis du vælger at gemme det i appen.
  • Rødt blinkende bliver solid Blå - klar til streaming igen efter afbrydelse af streaming service.
  • Rødt lys bevæger sig til højre eller venstre - betyder at du streamer den højre kant eller den venstre kant af scenen i appen.
  • Blåt lys blinker - forbindelsen mellem Meevo kameraet og appen faldt af en eller anden grund.
  • Solidt hvidt lys begynder at spinde i uret mode - du trykker på tænd / sluk-knappen for at lukke kameraet eller vælge Lukke ned fra appen.

Du vil bemærke fra denne liste, at statusen kan blive kompliceret og svært at huske, hvad alle de spinde og blinkende lys betyder først. For yderligere forklaring af LED-statuslysene se GetMevo-webstedet.

På foran Meevo Camera er der en lille grill under linsen. Det er her højttaleren og stereomikrofonen sidder. De to mikrofoner sidder på begge sider af højttaleren i midten.

På bagsiden af ​​kameraet får du ikonerne øverst, der viser status for batteriniveauet og Wi-Fi-signalet. Micro-USB-porten og micro-SD-kortsporet sidder hen imod bunden af ​​kameraet.

Nederst finder du den magnetiske strøm- og datakonnektor, der bruges til at forbinde til den medfølgende del, der hænger op til et stativ. Der er også en pinhole reset-knap på bunden. Tryk på den med en skarp genstand som en pin, et klip eller en pen tip for at nulstille kameraet til fabriksindstillingerne. Dette sletter alle indstillinger og loginoplysninger for streaming-tjenester.

Vedhæftet tilslutning forbinder magnetisk til bunden af ​​kameraet. En ring vrider for at låse forbindelsen. Der er også et tilbehør kaldet Mevo Boost, som købere kan få, som øger batteriet og tilføjer nogle andre muligheder for netværk. Se mere på Mevo Boost nedenfor.

Det enkle design og den kompakte natur gør det nemt at bære kameraet rundt. Batteriet varer ikke længe nok til en hel times hændelse, men korte live-strømme under ca. 45 minutter vil fungere godt. Hvis du kan tilslutte den medfølgende micro-USB til vekselstrømsadapteren, så behøver du ikke bekymre dig om, at batteriet dør. Det besejrer fordelene ved det kompakte design.

Nogle gange i fremtiden kan Mevo slå på den indbyggede Apple Homekit-chip. Det er i øjeblikket deaktiveret, men det ville gøre dette til en interessant mulighed som et sikkerhedskamera, når brugeren ikke bruger den til live streaming. Det kan også blive en altid klar til at streame kamera. Måske kan en fremtidig appopdatering føle bevægelse og automatisk tænde kameraet og streame til Facebook, YouTube eller Livestream.

Mevo-kameraet fungerede godt de første par uger, vi brugte det i vores kirke. Men i det seneste har Wi-Fi-signalet været mindre pålideligt. Det dråber signalet nogle gange flere gange i løbet af den timelange tilbedelse. Det, plus den dårlige lydkvalitet og den dårlige lavtydende ydeevne gør det svært at anbefale Mevo-kameraet, medmindre brugeren kan få en direkte forbindelse fra en ekstern mikrofon til kameraet og bruge Mevo Boost med Ethernet som nævnt nedenfor.

Mevo Camera: App og Service

På tidspunktet for denne gennemgang fungerer Mevo Camera kun med iOS, men der er en Android-app i beta, der skal få stabil udgivelse inden udgangen af ​​sommeren.

Brug app'en til at oprette forbindelse til Mevo-kameraet. Når du først konfigurerer det, tænder kameraet sin Wi-Fi Hotspot-tilstand, og du forbinder din iPhone, iPad eller Android-enhed direkte til kameraet. App'en tager de tidligere indstillede Wi-Fi-oplysninger fra telefonen og sender den videre til kameraet og afbryder derefter kameraet. Kameraet genstarter og derefter tilslutter til Wi-Fi-netværket i rummet. Det logger ind på Wi-Fi-netværket ved hjælp af adgangskoden, der er sendt over fra telefonen eller tabletsen. Det virker meget godt.

App'en viser brugeren, hvad kameraets 4K-objektiv ser. Brugeren kan derefter logge ind på Facebook, Livestream, YouTube eller Periscope og begynde at streame rigtigt. Det beder om ting som en titel til strømmen og en beskrivelse. Jeg brugte det hovedsagelig med Facebook og streamede min kirkes søndagsdyrkelse ved hjælp af vores Facebook-side. App'en understøtter dette og opsætning af streamen til en Facebook-side er lige så enkel som streaming til din egen profil. Du kan skifte mellem dem, før du går live.

Appen indeholder mange indstillinger for at tilpasse strømmen (se ovenstående skærmbilleder af indstillinger). Du kan vælge at gemme live streamen til din Facebook-tidslinje og til kameraet, kun en eller ingen af ​​disse muligheder. Det indeholder også Facebook chat funktioner, så du kan se, hvad dit publikum siger som reaktion på din live stream.

Tryk på mikrofonikonet for at ændre lydindstillingerne.

Kameraet giver dig mulighed for at streame ved hjælp af lyden fra kameraets mikrofon eller tilslutte en USB-mikrofon. Du kan også bruge mikrofonen fra din iPhone eller iPad. Slut en lydkilde til iPhone eller iPad, og brug den i stedet. Vi forsøgte at sætte det op med vores kirkesystem, men vi kunne aldrig få lyden rigtigt. Det er ikke så enkelt at tilslutte et kabel fra lydsystemets udgang til din telefon, tablet eller Mevo-kamera. Vi fik til tider meget hissende lyd eller slet ingen lyd. Brug af en USB-mikrofon tilsluttet kameraet virker, hvis du har Mevo Boost nævnt nedenfor.

App'en fungerer som en professionel videoomskifter, der gør det muligt for brugeren at gøre, hvad Mevo kalder "live redigering" af streamen. I min kirke ser kameraet hele sceneområdet i vores kirke plus organisten på højre side af scenen og pianisten til venstre. Den person, der styrer strømmen fra en iPad, opsætter zoner til at skifte til, før arrangementet starter. Du kan forudbestemme hvilke områder der skal indstilles ved at trykke på og holde på skærmen.

Indstil zoner ved at trykke på og holde på et område, og åbn derefter zoneskærmen fra værktøjslinjen for hurtigt at skifte mellem dem.

Når tilbedelsen starter, kan den person, der styrer kameraet, zoome ind i midten af ​​scenen ved hjælp af kniv og zoom i appen. Brugeren kan også trykke på de zoner, der er oprettet før tjenesten. Klem ud for at zoome ind og pressen med to fingre og bevæg fingrene for at panorere. Tryk på en zone for at hoppe til denne visning og derefter zoome ud for at vise hele området. Det virker meget godt.

Mevo Camera appen vil også lade dig vælge en persons ansigt og følge den person, uanset hvor de bevæger sig. Denne funktion virker ikke rigtig godt. Appen er langsom at flytte, når personen flytter. Det kan også registrere ansigter og oprette hot spots for at hoppe til i live redigeringstilstand. Tryk på et af de fundne ansigter, og det zoomer ind på den pågældende person. Denne funktion fungerede heller ikke godt. Det er nemmere at vælge dem manuelt og flytte kameraets brændpunkt manuelt.

Livestream tilbyder også en dyr desktop app kaldet Livestream Studio, som brugeren kan oprette forbindelse til Mevo Camera via et netværk. Det koster $ 800 og fungerer kun på Windows. Du skal også bruge Mevo Boost. Det er til professionelle løsninger eller seriøse internet streamers. Jeg testede det ikke for denne anmeldelse.

Mevo Boost og andet tilbehør

Mevo Boost kommer ikke billig til $ 249. Det tilføjer nogle fantastiske funktioner, som brugerne skal bruge til at gøre Mevo-kameraet nyttigt. For det første tilføjer det et 12.000mAH batteri, der forlænger en time i kameraet i op til ti timer. I vores test har vi aldrig opbrugt batteriet af både Mevo-kameraet og Mevo Boost. Det er mens du bruger det til tre lige søndage i cirka 3 timer hver uge, herunder opsætningen og strømmen af ​​tilbedelsen.

Mevo Boost tilføjer også en Ethernet-forbindelse. Dette gør strømmen mere pålidelig, især i et miljø, hvor mange mennesker forsøger at bruge rummets Wi-Fi-signal.

Personer med LTE-modemer kan også tilslutte en til Mevo Boosts mikro-USB-port og få streaming over LTE fra modemmet. Mevo Boost understøtter kun Verizon 4G LTE USB Modem UML285 og Verizon / Novatel MiFi 4G LTE Global USB Modem U620L. Det kunne ændre sig. Tjek listen over understøttede modemer på GetMevo-webstedet.

Mevo Boost tilføjer et stik på bunden for at tilslutte kameraet til ting som Mic stands og tripods. Kameraet alene vil kun forbinde til et stativ. Vi bruger dette til at koble til en Mic-stand i vores kirkemødeområde.

Enhver, der planlægger at bruge Mevo Camera til mere end bare personlig brug, bør få Mevo Boost.

Sammen med Mevo Boost kan købere få en Mevo Stand til $ 49,99. Det holder Mevo Boost og Mevo kamera fra 35,4-inches op til 70-tommer.

Udover Boost and Stand kan købere få et godt Mevo-tilfælde til deres kamera og Mevo Boost. Det koster $ 49,99 og tilbyder hård skal beskyttelse. Desværre forbliver kameraets medfølgende bund ikke tilfældet, så jeg tilføjede en lintfri klud for at holde dem sikre, mens de transporterede rundt om mit kamera, boost og oplader.

Få Mevo kameraet, Mevo Boost og Mevo tilfældet til en bundle pris på omkring $ 700 på Amazon. Købt separat, sagen, kameraet og boostet vil koste $ 750.

Bundlinie

Mevo kameraet giver stort håb for folk, der streamer til Facebook Live, YouTube Live, Livestream eller Periscope og vil have mere end de kan få med et webcam og en computer eller en smartphone. Funktionen Live redigering i appen gør dette til en professionel kvalitetsstrøm, potentielt. Jeg siger potentielt, fordi kameraet med appen ikke giver tilstrækkelig driftsikkerhed, medmindre du kan tilslutte en Ethernet-port og bruge en USB-mikrofon tilsluttet kameraet. Den indbyggede Wi-Fi skal tage højde for, at Wi-Fi-signaler kan falde og cache signalet eller lade det falde til sub-720P strømkvalitet, så strømmen går i stedet for at slippe ud.

Hvis du kan tilslutte til Ethernet og en ekstern USB-mikrofon, kan den fungere som en professionel løsning. Du skal bruge Mevo Boost, som gør dette til en $ 650-pakke mindst i stedet for $ 400 for kameraet alene.

Hej Huawei-brugere! Velkommen til vore Huawei P9 (# HuaweiP9) fejlfindingartikel. Dette indlæg dækker tre almindelige problemer for denne enhed, iær om ting, du kan gøre, hvi du t&...

Men det at tage elfie er et moderne fænomen, har konceptet ekiteret i nogen tid nu, og den bedte elfie light-app gør det å meget lettere. Imidlertid er producenterne for nylig begyndt a...

Vores Valg